Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
L'exercice libéral des architectes est souvent le seul identifié. Pourtant, nombre de ces professionnels assument des missions publiques, qu'ils soient « fonctionnaires » ou non. L'ouvrage analyse ces aspects moins connus du métier en France, dans une perspective diachronique depuis le XIXe jusqu'au XXIe siècle. Quelle est la nature des échanges entre les pratiques publiques et les pratiques privées ? Quel est le sens des concepts de création et de droit d'auteur dans le cadre public ? Quel avenir pour les rares corps ou groupes d'architectes exerçant aujourd'hui des missions publiques ? Telles sont les questions principales abordées par cet ouvrage. Il explore l'actualité brûlante des pratiques architecturales, interrogeant ainsi la manière dont la société (professionnels, élus, citoyens) s'empare de son environnement et met en oeuvre la valeur d'intérêt public accordée par la loi à l'architecture.
Architects --- Architecture --- Architects in government --- Architecture --- Architectes de la fonction publique --- Architectes --- History. --- Government policy --- History. --- Politique gouvernementale --- Histoire --- Histoire
Choose an application
Online social networks --- Réseaux sociaux (Internet) --- Online social networks --- Réseaux sociaux (Internet) --- Law and legislation --- Droit --- Government policy --- Politique gouvernementale
Choose an application
Examines immigration as a central strategy of Scottish nation building.
Emigration and immigration --- Government policy. --- Political aspects. --- Scotland --- Écosse --- Émigration et immigration --- Politique gouvernementale. --- Aspect politique.
Choose an application
Comment redéfinir les rapports entre architecture et idéologie aujourd'hui ? Quelles relations peut-on envisager entre elles, après plusieurs décennies durant lesquelles les architectes et les critiques ont docilement accepté les discours prônant la fin des idéologies ? Comment cerner le pouvoir et l'influence des forces invisibles et collectives qui façonnent l'architecture, de l'intérieur comme de l'extérieur ? Ce livre répond à ces questions en témoignant des différentes positions qui se sont exprimées lors du colloque « Architecture et idéologies » qui s'est déroulé à l'école d'architecture de Paris-Malaquais et l'École d'architecture de la ville et des territoires Paris-Est.How can we redefine today's relationship between architecture and ideology ? What relationships can we envisage between them, after several decades, during which architects and critics have compliantly accepted discourses advocating the end of ideologies ? How can we identify the power and influence of the invisible and collective forces that shape architecture, from within and without ? This book answers these questions by means of the diverse positions taken during an « Architecture and Ideologies » colloquium at the Ecole Nationale Supérieure d'Architecture de Paris-Malaquais and the École d'architecture de la ville et des territoires Paris-Est.
Architecture et politique --- Idéologie et art --- Architecture --- Idéologie --- Philosophie --- Théorie de l'architecture --- Architecture and state --- Political aspects --- Aspect politique --- Politique gouvernementale
Choose an application
In an increasing number of countries around the globe, representing all regime types, in all regions, with all levels of economic and military strength, civil society's autonomy from the state, its defining feature, is diminishing. While a variety of tools are used to restrict civil society organizations' (CSOs) independence from the state, an increasingly popular and dangerously effective vehicle for accomplishing this goal is the law. Through the passage of legislation that imposes new restrictions on the ability of CSOs to operate free from excessive government scrutiny and control, governmental actors are gaining greater control over the non-governmental sector and in ways that benefit from the veneer of legality. Perplexingly, such laws are not only appearing in countries where they might be expected - Azerbaijan, Burundi, China, Egypt, Ethiopia, Russia, Zimbabwe, and countries throughout the Middle East. Indeed, they are increasingly appearing in democratic states too, including strong, fully consolidated democratic states with historically strong and independent civil society sectors: Canada, India, New Zealand, Spain, Israel, Hungary, Poland, and the US, to name just a few. Restrictive CSO laws, which are unsurprising in authoritarian-leaning states, are uniquely puzzling in the context of democratic ones, which have been the primary defenders, funders, and champions of a robust and independent civil society. This book explores this concerning and intriguing phenomenon by documenting its full scope and spread within the world's strongest democratic states and attempting to explain its occurrence. Using a combination of mixed methods - theory, process tracing, interviews, and statistical analysis - this timely analysis helps to shed light on a global phenomenon that seems to be fueling the democratic backsliding visible in an increasing number of democracies throughout the world.
E-books --- Nonprofit organizations --- Freedom of association. --- Associations sans but lucratif --- Liberté d'association. --- Government policy. --- Law and legislation. --- Politique gouvernementale.
Choose an application
"A radical new reading of the emergence of modern India, one in which the interaction between the environment and the economy takes the centerstage"--
Climat --- Climatic changes --- Economic policy --- Economic policy. --- Environmental policy --- Environmental policy. --- Environnement --- Changements --- Environmental aspects. --- Politique gouvernementale --- Since 1991. --- Inde --- India --- India. --- Politique économique --- Aspect de l'environnement. --- History of Asia
Choose an application
Comment refonder la démocratie après le nazisme ? Par où commencer dans un pays rasé, occupé et divisé ? Sur quelle expérience s’appuyer ? En 1945, une poignée d’hommes et de femmes politiques aguerris, ayant survécu à la guerre et aux persécutions, entreprit de rebâtir les institutions. Ce livre retrace le parcours de trente-quatre fondateurs de la démocratie ouest-allemande, députés élus au Reichstag avant 1933 et au Bundestag après 1949. Leur expérience de l’effondrement en 1933 et de la dictature nazie les mua en démocrates attentifs et favorisa leur engagement après 1945. Leurs récits entremêlés offrent une lecture inédite du tumultueux XXe siècle allemand. Ils témoignent de la continuité de la tradition démocratique allemande par-delà le nazisme. Cet ouvrage intéressera toutes celles et tous ceux qui s’interrogent sur la culture politique outre-Rhin, mais aussi sur la fragilité constitutive de la démocratie. How to re-establish democracy after Nazism? Where to begin in a destroyed, occupied and divided country? What experience to rely on? In 1945, a handful of trained politicians, both men and women, who had survived war and persecution, undertook the rebuilding of institutions. This book traces the path of thirty-four founders of West German democracy, representatives elected to the Reichstag before 1933 and to the Bundestag after 1949. Their experience of the collapse in 1933 and of the Nazi dictatorship turned them into attentive democrats and favoured their commitment after 1945. Their intertwined narratives offer an original interpretation of the tumult of 20th century Germany. They testify to the continuity of the German democratic tradition beyond Nazism. This publication will interest all those who have questions about German political culture, but also about the inherent fragility of democracy.
Politique et gouvernement -- Allemagne -- 1945-1949 --- Démocratisation --- Allemagne --- Allemagne -- 1918-1933 (République de Weimar) --- histoire politique --- institution politique --- politique gouvernementale --- régime politique --- Democratization --- Germany. --- Germany --- Politics and government --- History --- Political Science --- Social Issues --- démocratie --- nazisme --- reconstruction --- democracy --- Nazism
Choose an application
L'hypothèse qui est au cœur de cet ouvrage est que pour accélérer la transition sociale et écologique, une profonde transformation est nécessaire à la fois dans les modes d’organisation de la vie démocratique, dans l’organisation économique, et dans les modalités d’exercice de l’action collective, fondée sur la participation des citoyens. Le nouveau rôle que nous proposons pour l’État – ce que nous appelons « l’État partenaire » – cherche à soutenir l’expérimentation locale et à accélérer l’apprentissage collectif. L’État partenaire collabore avec les initiatives citoyennes, les entreprises qui viennent en appui des innovations sociales et écologiques, les initiatives des autorités publiques locales et des communautés locales. Il encourage l’autonomie et la réflexivité sociale. Cette réflexivité sociale porte autant sur la capacité des individus à remettre en question les normes sociales dominantes, que sur la co-construction sociale des critères de « progrès » et de « succès », ainsi que de la façon de définir le bien-être. Enfin, l’État partenaire recoupe fortement l’État providence, dans la mesure où il accorde la priorité à la lutte contre les inégalités sociales dans l’ensemble de ses politiques, dès lors que la persistance des inégalités constitue un obstacle majeur à la transition écologique et sociale.
Ecologisation - Belgique - Participation des citoyens --- Aide de l'Etat aux innovations - Belgique --- Innovations - Politique gouvernementale - Belgique --- Partenariat public-privé - Belgique --- Participation politique - Belgique --- Participation sociale - Belgique --- Environmental policy --- Political participation --- Local government and environmental policy --- Sustainable development
Choose an application
Contributions analysant les conséquences sociales, économiques et politiques de la pandémie de Covid-19 à l'échelle mondiale. Si certains effets sont irréversibles, d'autres provoquent des ruptures à partir desquelles peuvent se développer de nouveaux modèles plus égalitaires, plus justes et plus respectueux des écosystèmes. ©Electre 2022
Covid-19 --- Évolution sociale --- Aspect social --- Aspect politique --- Aspect économique --- Aspect environnemental --- virus --- économie --- écologie --- politique gouvernementale --- changement social --- Aspect social. --- Aspect politique. --- Aspect économique. --- Aspect environnemental. --- COVID-19 (Disease) --- Social aspects. --- Political aspects. --- Economic aspects. --- Environmental aspects.
Choose an application
Migration is one of the most pressing and complex spatial urban challenges in Europe today. Observing how newcomers, such as labour migrants, refugees, border crossers sans papiers, and asylum seekers are accommodated, we must conclude that at present not a single urban strategy convincingly enables us to receive new arrivals at the heart of our societies and cities. People are being stored in overcrowded refugee settlements on Greek islands, in squalid basement apartments in central Athens, in makeshift encampments in the former Olympic Village of Turin, in restrictive immigrant enclaves in Brussels, Berlin and Stockholm, or in temporary refugee centres in former prison complexes in the Netherlands. Policy makers often see the housing problems of the various migrants coming to Europe as temporary. This leads to exclusion and missed opportunities. More importantly, it results in a monoculture that can be seen as negative for urban space. In Opening Cities. Migrants in urban space author Lena Knappers presents a strategy in three steps – based on observations and different practices ̶ that forms the basis for an alternative approach to the organisation of migration in the European city. She focuses on two case studies, Amsterdam and Athens, using various methods to understand the spatial and social context and dynamics of these cities. In both case studies she investigates which spatial interventions can effectuate a resilient urban structure with room for encounters with different people.
Cities and towns --- Immigrants --- Public spaces --- Sociology, Urban. --- Social integration --- Marginality, Social --- Emigration and immigration --- Villes --- Espaces publics --- Sociologie urbaine --- Intégration sociale --- Exclusion sociale --- Émigration et immigration --- Refugees. --- Sociological aspects. --- Government policy. --- Réfugiés --- Aspect sociologique --- Politique gouvernementale
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|